Bij Ferrari denk je door het huidige assortiment al snel aan hardcore race auto's, maar in de lange geschiedenis zijn er hele mooie GT modellen gemaakt.
Toen Ferrari in 1992 de 456 GT introduceerde was dit één van de snelste 4 zitters ter wereld.
Vandaag de dag is het nog steeds een bijzonder snelle auto die zich heerlijk als Grand Tourismo laat rijden.
De Ferrari die hier aangeboden wordt is een originele handgeschakelde uitvoering in het bijzonder mooie Blu Le Mans Mica 16 met zwart lederen bekleding. Eigenlijk de mooiste combinatie voor deze klassieker.
Daarbij is het een vroege uitvoering met het bijzonder mooie kleine Ferrari stuur in plaats van de dikke airbag uitvoering.
De 456 is voorzien van airconditioning, electrisch verstelbare voorstoelen en ramen en een heerlijke HANDGESCHAKELDE atmosferische 12 cilinder motor. Zo worden ze echt niet meer gemaakt. Geen geflipper, maar klikkend door de versnellingen, hiermee is het in mijn ogen een echte rijdersauto.
De originele Ferrari RDS autoradio met in de kofferbak geintegreerde cd-wisselaarsysteem is ook werkend aanwezig.
Bij de auto zijn 2 sleutels, de originele (onderhouds)boekjes in de lederen map en de originele gereedschapset met koffer aanwezig.
Daarnaast wordt er een set (niet gemonteerde) sportuitlaten bij geleverd.
Het onderhoud is netjes volgens fabrieksopgave uitgevoerd:
9.625 km in 1996
19.500 km in 1997
29.907 km in 1998
41.017 km in 2000
51.000 km in 2004
62.000 km in 2009
68.186 km in 2012
81.114 km in 2019
De laatste distributie wissel heeft c.a. 5000 km geleden plaatsgevonden.
Dit is gedocumenteerd in het originele onderhoudsboekje.
De Ferrari 456:
De 456 werd ontworpen door Pininfarina en geleverd als GT en GTA. De laatste variant was de 456 met automaat, een viertraps automaat om precies te zijn. De GT was voorzien van een handgeschakelde zesbak. De 5.5 liter V12 motor had een blokhoek van 65 graden en bestond eigenlijk uit twee aan elkaar geplakte Dino V6 motoren. In 2000 en 2001 werd het blok verkozen tot Engine of the Year in de klasse boven 4.0 liter. Het blok was zowel voor als na de facelift goed voor 442 pk, had een topsnelheid van 310 kilometer per uur en gebruikte 5,2 seconden om de 100 aan te tikken, mits voorzien van een handbak. De automaat was 0,3 seconden langzamer.
In totaal werden er een kleine 3300 stuks van 456 geproduceerd door Ferrari.
Autovisie:
Ferrari kwam na de productiebeëindiging van de 412 met de 456 als opvolger. De elegante GT biedt uiteraard een begeerlijke V12, tijdloos design en vier zitplekken.
In 1993 nam Autovisie de op dat moment duurste Ferrari, de 456 GT, mee voor een testrit. De destijds 556.000 gulden kostende GT maakte met zijn 5,5-liter grote V12 veel indruk op de kronkelige bergwegen in Italië.
“Hij trekt zo enorm in alle versnellingen. Je kunt er gerust een aantal overslaan. Van één naar twee en dan in één keer naar zes – geen probleem. Boven de 80 trekt de 456 zo hard – ook in de zesde versnelling – dat je op een weg met niet te krappe bochten elke GT van je af kunt schudden.”
“Hij hangt hongerig en fel aan het gas, maar is aan de andere kant ontzettend beschaafd. De V12 is wonderlijk gespleten van karakter. Bij lage toeren is hij voorkomend en mild, het maakt hem niet uit welke versnelling hij voor zijn kiezen krijgt, hij heeft altijd trekkracht klaar. Bij hoge toerentallen ontwaakt er een beest in hem, wordt het een rasechte sportwagen-motor.”
De cijfers van de Ferrari 456 bevestigen deze rijervaring. In 5,1 seconden sprint de 422 pk-sterke Ferrari van 0 naar 100 kilometer per uur. De Italianen testten de 456 GT destijds op de ringbaan van Nardo, en tikten daar een topsnelheid van 312,4 km/h aan.
De vierzitter is zowel met handbak als automatische transmissie geleverd. Als autoliefhebber is de keuze voor drie pedalen al snel gemaakt…….
Afmetingen
Techniek
Prestaties
Verkoop info
Inruil van een personenauto is altijd bespreekbaar.
Voor bezichtiging svp een afspraak maken.
Bij vragen kun je bellen, appen of mailen.
Deze advertentie tekst is zorgvuldig samengesteld. U kunt er echter geen rechten aan ontlenen. Mochten er onverhoopt onduidelijkheden of onjuistheden in staan, dan verontschuldigen we ons hiervoor.
Merk & Model: | Ferrari 456 |
Uitvoering: | GT Italia |
Bouwjaar: | 1995 |
Kenteken: | 53-TRK-4 |
Kilometerstand: | 85.962km |
APK: | 11-222 |
Prijs: | VERKOCHT |
BTW/Marge: | Marge |
Carrosserie: | Coupé |
Aantal deuren: | 2 deurs |
Aantal zitplaatsen: | 4 persoons |
Kleur: | Blu Le Mans (Blauw metallic) |
Bekleding: | Zwart leder |
Brandstof: | Benzine |
Transmissie: | Handgeschakeld 6V |
Motorinhoud: | 5.474 ltr |
Aantal cilinders: | V12 |
Vermogen: | 442 pk |
Topsnelheid: | 310 km/u |
Acceleratie: | 5,1 sec 0-100km/h |
Bureau van den Oever