VERKOCHT Westfield GTM Sports Spyder 1.8 VVC 160pk 2007
Beschrijving

Voor de liefhebber die echt een aparte auto zoekt met bijzonder goede prestaties:
Een origineel Nederlandse Westfield GTM Sports Spyder van de eerste eigenaar.

Van dit model auto zijn er wereldwijd maar 30 exemplaren gebouwd en dit betreft nummer 27.
Het is een origineel linksgestuurd Nederlands exemplaar met een 160pk 1.8 VVC motor.
Met een gewicht van 770 kg maakt dit een serieus snelle auto.

Hoe kun je de GTM het beste omschrijven: Een kruising tussen een Lotus Super Seven en een Lotus Elise.
De wegligging is fenomenaal, maar comfortabeler dan van een Elise.Mede door de extra bagage ruimte is het ook een geschikte auto voor weekenden sturen. 

Het onderhoud is in 2020 uitgevoerd waarbij ook de distributieriem en de 4 banden zijn vernieuwd.
Kortom: instappen en genieten!

Inruil van een personenauto is altijd bespreekbaar.

Voor bezichtiging svp een afspraak maken.

Bij vragen kun je bellen, appen of mailen.

Historie GTM:

Het bedrijf werd opgericht in 1967 toen Bernard Cox en zijn vriend Jack Hosker de Cox GTM (Grand Touring Mini) creëerden, een sportwagen met middenmotor op basis van Mini-onderdelen. [1] Het was meteen een hit en ze bouwden kits zo snel als ze konden in hun garage in Hazel Grove, Stockport. In het najaar van 1968 besloot Bernard Cox de productie stop te zetten na 50 kits. [2]

De productie werd overgenomen door Howard Heerey, die in een GTM had gereden, en zijn vader die de auto omgedoopt had tot simpelweg GTM. Het ontwerp evolueerde in de loop van de tijd en tegen 1971 waren er ongeveer 170 kits gemaakt en ze waren tot GTM 1-3 (model 1, variatie 3). Maar in 1972 moest de weg buiten hun garage worden verbreed en moesten ze sluiten.

In 1972 kocht een glasvezelbedrijf in Hartlepool de demonstratieauto, mallen, mallen en reserveonderdelen, maar produceerde nooit auto's. In plaats daarvan werd het GTM-project in 1976 gekocht door KMB Autosports. Ze maakten reserveonderdelen voor bestaande auto's, maar geen nieuwe kits.

In 1980 betrad GTM veruit zijn meest succesvolle tijdperk toen het werd gekocht door Peter Beck, Paddy Fitch en Dougal Cowper, de laatste vertrok relatief snel daarna. Het bedrijf verhuisde in 1982 naar Sutton Bonington en verfijnde de daaropvolgende 20 jaar de GTM Coupé, zoals deze bekend werd, en ontwikkelde een reeks nieuwe modellen. De Rossa was een andere op Mini gebaseerde auto met een modernere styling, en werd gevolgd door de Mk2. Met de introductie van de Rover 'K'-serie motor, kon GTM er snel een inbouwen in hun derde generatie Rossa, die werd gelanceerd als simpelweg de' K3 ', het eerste voertuig dat beschikbaar werd gesteld met een in het midden gemonteerde' K'- serie (later gevolgd door Lotus 'Elise, MG's eigen MGF en Ariel's Atom om er maar drie te noemen).

In 1998, na drie jaar in ontwikkeling, lanceerden Beck en Fitch een meer luxe sportmodel, de door Richard Oakes ontworpen Libra. Vier jaar later volgde de Spyder, een cabriolet met dezelfde stijlkenmerken als de Libra.

Ontworpen als een lichtgewicht sportwagen, gebruikt hij geen subframes voor de ophanging, waarbij alle bevestigingen rechtstreeks op de GVK-monocoque-kuip zijn geschroefd. Aan de voorkant gebruikt hij draagarmen van ongelijke lengte met GTM-ontwerp voor het lokaliseren van staanders uit de Rover Metro / 100-reeks en een naar voren gemonteerd stuurhuis voor extra beenruimte. De achterwielophanging heeft een ongebruikelijk ontwerp met dubbele wieldraagarmen, vastgeschroefd aan het achterste schot en met dezelfde staanders als de voorkant. De motor / transmissie-eenheid wordt vastgehouden in een frame dat aan het achterste schot hangt, een frame waarin ook de scharnierende motorkap aan de achterkant is geplaatst, die een grote koffer bevat die plaats biedt aan een set golfclubs van volledige grootte. De 'clamshell' vooraan verbergt de radiator, accu, hoofdcilinders enz. En kan ook een volwaardig reservewiel (16 "of 17") opbergen. 

In 2003 werd GTM Cars gekocht door RDM Group en in 2004 verhuisde het bedrijf naar Coventry. Onder leiding van RDM ontwikkelde GTM twee nieuwe auto's: de Ballista, een kleine bewerking van de Larini Volkswagen Golf Mk2-kitcar, en een 'skeletachtige' baanauto - de 40TR - gebaseerd op de glasvezel monocoque kuip van de Spyder. Geen van beide auto's kwam verder dan de ontwikkelingsfase. GTM bleef zich concentreren op de Libra en Spyder en verkocht ze in kit of complete, in de fabriek gebouwde vormen.

In december 2007 kwam GTM Cars Ltd. in handen van het nieuwe moederbedrijf Potenza Sports Cars, eigenaren van Westfield Sportscars.

*************

 Deze advertentie tekst is zorgvuldig samengesteld. U kunt er echter geen rechten aan ontlenen. Mochten er onverhoopt onduidelijkheden of onjuistheden in staan, dan verontschuldigen we ons hiervoor.

Samenvatting

Algemene kenmerken

Merk & Model: Westfield GTM Sport Spyder
Uitvoering: 1.8 VVC
Bouwjaar: 12-2007
Kenteken: 97-ZG-NG
Kilometerstand: 31.573 km
APK: 22-06-2021
Prijs: VERKOCHT
BTW/Marge: Marge
Carrosserie: Cabriolet
Aantal deuren: 2
Aantal zitplaatsen: 2
Kleur: Rood
Bekleding: Zwart Leder
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld 5V
Motorinhoud: 1798cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 160pk
Topsnelheid: 220 km/u (gereden)
Acceleratie: 6,0 sec 0-100 km/u (schatting)

Opties en extra's

  • Aluminium tank
  • AP sport remmen
  • Centrale deurvergrendeling, afstandbediend
  • derde remlicht
  • Leder / alcantara bekleding
  • Lichtmetalen velgen 17 inch
  • Mistlampen
  • Momo sportstuur
  • Momo versnellingspook
  • Navigatiesysteem
  • Recaro Sportstoelen
  • RVS Climax sportuitlaat
  • Stabilisatoren voor en achter
  • Startonderbreker
  • Uitgebreide documentatie

Bureau van den Oever