Westfield Super 7 SEI-W 2.0 Pinto LHD
Beschrijving

Een origineel links gestuurde Westfield uit 2005 met een 2 liter Pinto blok met dubbele webers.

De Westfield is fabrieksgebouwd en van een bijzondere goede kwaliteit.
In november 2005 geregistreerd in Engeland en in april 2006 op Nederlands kenteken gezet.
In 2020 is er bij 3.634 km een gps-kilometerteller in gekomen, vandaar dat er een NAP melding op zit. De kilometerstand is via het NAP rapport wel inzichtelijk en bedraagt op dit moment 6.746 km.

Er bestaat niet veel puurder rijplezier dan een auto van slechts 640 kilo en een 2 liter motor met dubbele Weber carburateurs. Het exacte aantal pk’s is bij mij niet bekend (op kenteken staat 64 pk), maar hij komt ontzettend snel van zijn plaats af.

De Westfield is voorzien van comfortabele kuipstoelen, een afsluitbare bagageruimte, 2 deuren en er wordt een compleet origineel dak bijgeleverd (niet vast gemonteerd). Doordat het stuur origineel aan de linker zijde is gemonteerd, bevind de uitlaat zich aan de rechterzijde wat voor de bestuurder een voordeel bij het uitstappen geeft (en wellicht wat minder lidtekens).

Er zijn tot nu toe twee Nederlandse eigenaren geregistreerd geweest en ze hebben beiden goed voor deze Westfield gezorgd. Ben je dus op zoek naar een leuke sportauto dan zal deze Westfield je zeker niet teleurstellen.

Westfield (Wikipedia)

Westfield Sportscars is een fabrikant van zowel in de fabriek gebouwde als kitversies van verschillende tweezits sportwagens met open dak. Hun belangrijkste product is een op de Lotus Seven geïnspireerde auto die oorspronkelijk is ontworpen door Colin Chapman en die alleen de essentiële zaken voor autorijden bevatten om de meest rauwe en opwindende rijervaring te bieden.

Terwijl Caterham Cars de rechten van Lotus Cars kocht, richtte Chris Smith een rivaliserend bedrijf op en vervaardigde kits met een zeer vergelijkbare stijl en constructie. Dit bracht Caterham ertoe eind jaren tachtig te dreigen met rechtszaken (gebaseerd op industriële ontwerprechten), die uiteindelijk buiten de rechtbank werden beslecht en ertoe leidden dat Westfield het ontwerp van hun auto's verbeterde en veranderde. Hoewel de auto's van Westfield en Caterham uiterlijk een gemeenschappelijk uiterlijk delen, zijn ze enigszins verschillend van constructie. Westfield geeft er de voorkeur aan om dezelfde glasvezelcarrosseriemethode toe te passen die Lotus traditioneel heeft gebruikt voor hun andere modellen zoals de Elise, Esprit en Elan, in plaats van het aluminium dat door Caterham wordt gebruikt.

Westfield was ook een pionier op het gebied van technische innovaties zoals onafhankelijke achterwielophanging en een breder chassis, die andere fabrikanten sindsdien hebben overgenomen.

In de eerste serie van BBC's Top Gear zette een Westfield XTR2, bestuurd door de Stig, een snellere rondetijd neer dan de regerend recordhouder van die serie, de Pagani Zonda.
Het zijn dus zeer competente auto’s uit Kingswinford.

Verkoop info

Inruil van een personenauto is altijd bespreekbaar.

 Voor bezichtiging svp een afspraak maken.

 Bij vragen kun je bellen, appen of mailen.

 Deze advertentie tekst is zorgvuldig samengesteld. U kunt er echter geen rechten aan ontlenen. Mochten er onverhoopt onduidelijkheden of onjuistheden in staan, dan verontschuldigen we ons hiervoor.

Samenvatting

Algemene kenmerken

Merk & Model: Westfield SEI-W
Uitvoering: 2.0
Bouwjaar: 11-2005
Kenteken: 48-SR-LZ
Kilometerstand: 6.746 km
APK: 9-11-2024
Prijs: € 19.500,=
BTW/Marge: Marge
Carrosserie: Cabriolet
Aantal deuren: 2 deurs
Aantal zitplaatsen: 2
Kleur: Zwart / Geel
Bekleding: Zwart kunstleder
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld 5V
Motorinhoud: 1.998cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 64pk (RDW gegevens)
Topsnelheid: Hoog genoeg
Acceleratie: Snel genoeg

Opties en extra's

  • Afsluitbare kofferruimte
  • Carbon spiegels
  • Derde remlicht
  • GPS kilometerteller
  • Kunstlederen sportstoelen
  • Lichtmetalen velgen 15 inch
  • Startonderbreking
  • Volledig dak
  • Westfield versnellingsknop
  • Westfield striping
  • Windscherm

Bureau van den Oever